AddSecure lancerer RoadView, et køretøjskamerasystem til at øge førersikkerheden

Det nye alt-i-ét-system er målrettet mod flåder af erhvervskøretøjer, der søger en kameraløsning til at spore deres køretøjer, mindske risici og forbedre chaufførernes sikkerhed. AddSecure RoadView lanceres på Transport Herning 2021, kom og besøg os på stand J7236.

AddSecure, en førende europæisk leverandør af førsteklasses IoT-løsninger med fokus på sikker kritisk kommunikation og data, har i dag annonceret lanceringen af deres nye alt-i-ét 4G-baseret kamerasystem, AddSecure RoadView. Denne avancerede videotelematikløsning, der er rettet mod kommercielle flåder, tilbyder live GPS-sporing, HD-videooptagelser og detaljerede data om føreradfærd.

Magnus Gunnergård, VP Product and Technology hos AddSecure Smart Transport, kommenterede: "Vores nye alt-i-en-løsning vil være en afgørende faktor for flåder, der søger en kameraløsning til at spore deres flåde, mindske risici og forbedre chaufførernes sikkerhed."

"I årevis har vi hjulpet med at beskytte nogle af Storbritanniens største kommercielle flåder ved at levere fuldt integrerede kameraløsninger med fantastiske resultater i form af nedsættelse af ulykkesfrekvensen og forsikringsbesparelser. Med denne nye kameraløsning til køretøjer vil vi gerne udvide disse fordele til flåder i Europa og sikre, at vores kunder kan opnå de samme standarder for trafiksikkerhed som i Storbritannien."

Med en 150-graders synsvinkel og 1080p-opløsning optager AddSecure dashcam hele vejen foran sig og giver ubestridelige bevisoptagelser i tilfælde af en hændelse. Dette kan ikke kun friholde bilister fra falske beskyldninger, men sikrer også, at der ikke længere skal betales for 50/50-krav. Ved at give forsikringsudbyderne FNOL (First Notification Of Loss) fremskynder man også skadesprocessen i forbindelse med ulykker, hvor føreren er skyldig, hvilket minimerer omkostningerne ved det endelige krav.

For Waterlogic har kameraet bevist sit værd inden for 12 måneder efter implementeringen, idet ulykkesfrekvensen allerede er faldet med over 50 %, og kameraet har i flere tilfælde befriet deres chauffører for falske forsikringskrav.

Lee Shropshire, Fleet Manager hos Waterlogic, forklarede: "Kameraerne har ændret vores flådes sikkerhedsstandarder i løbet af få måneder. Da vi har gennemgået en hurtig udvidelse af flåden på relativt kort tid, led vi under høje ulykkesrater og dermed høje forsikringspræmier."

"Ved at installere kameraerne fik vores chauffører øjeblikkeligt ansvar for deres kørselsadfærd. Og sammen med den skræddersyede omskoling af chauffører, som vi kunne tilbyde ved hjælp af kameradata og optagelser, så vi en dramatisk forbedring af vores ulykkesrater, forsikringsomkostninger og generelle sikkerhedsstandarder for flåden."

Med AddSecure RoadView er køretøjets placering og data om førerens ydeevne samt optagelser af eventuelle hændelser fuldt tilgængelige via en enkelt, brugervenlig, webbaseret platform.Takket være 4G cloud-baseret teknologi sendes registrerede hændelser øjeblikkeligt til telematikplatformen og er tilgængelige til visning, analyse og download med det samme.  Med en manuel aktiveringsknap ved hånden kan føreren til enhver tid iværksætte optagelsen af videosekvenser. Og for dem, der har brug for en mere "mobil" løsning, er der en mobil app til rådighed til visning og sporing undervejs.