AddSecure lancerer omkostningseffektiv sporing af aktiver baseret på passiv positionering

Den nye IoT-enhed er beregnet til alle transportvirksomheder på udkig efter en omkostningseffektiv løsning til at spore deres ressourcer i samme system som deres flåder.

AddSecure, en førende europæisk leverandør af premium IoT-løsninger med fokus på sikker, kritisk kommunikation og data, har i dag annonceret lanceringen af AddSecure Sense, som er deres nye materialesporingsenhed.

AddSecure Sense henvender sig til alle virksomheder, der ønsker at spore ressourcer og tilbyder en omkostningseffektiv måde at positionere ressourcer baseret på Bluetooth Low Energy (BLE). SenseTag benytter denne passive positioneringsteknologi og kræver ingen installation og har en batterilevetid på mere end 5 år. Den opretter forbindelse til andre enheder, der leveres af AddSecure, og som er udstyret med BLE-scannere.

Magnus Gunnergård, fungerende VP Product &Technology hos AddSecure Smart Transport, udtalte følgende: "Vores nye enhed vil være en game changer for virksomheder, der er på udkig efter en billig løsning til at spore deres ressourcer. Eftersom vi har reduceret omkostningerne ved sporing drastisk, vil det nu være rentabelt også at spore mindre værdifulde ressourcer."

"I årevis har vi hjulpet virksomheder med at optimere deres flåder med vores sofistikerede løsninger til flådestyring. Med denne nye IoT-løsning vil vi nu kunne udvide vores tilbud til også at omfatte alle typer af aktiver, der er værd at overvåge regelmæssigt."

Ved at bruge BLE-teknologi på en innovativ måde er SenseTags lille og nem at installere, men stadig med en batterilevetid på over 5 år.

Carl Löfström, Fleet Manager hos EB Road Cargo i Sverige, forklarede: "Indførelsen af de omkostningseffektive BLE-enheder vil gøre det meget lettere for os at holde styr på vores ressourcer. Fra nu af vil det være nemt for os at spore aktiver som trailere, veksellad og containere, hvilket resulterer i en bedre kontrol og højere udnyttelse af vores ressourcer."

Takket være den omfattende og sikre AddSecure-cloud, baseret på integrerede computere og andre mobile enheder, har SenseTags adgang til et stort netværk, de kan oprette forbindelse til og sikre en rigtigt god forbindelse og pålidelige data.

Mere information om AddSeure Sense her